Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

mandag den 20. maj 2013

Væske

Som nyresyg er væske noget der ofte kan komme til at fylde meget. Nogle har væske restriktioner og må kun drikke meget begrænsede mængder væske, da kroppen ikke kan udskille det, og derved hober det sig op i kroppen som væske i kroppen. Andre skal drikke rigtig meget, da nyren skal renses godt igennem.
Jeg har kun være ramt af det i kortere perioder, men begge dele er virkeligt forfærdeligt. Lige nu skal jeg drikke mindst 3 liter væske om dagen.. Og det er altså svært når man skal. Min appetit er ikke så stor så det er ikke naturligt for mig bare at drikke en masse mår jeg spiser.. Idag har det gået ok og jeg er godt med!


Nu da jeg ikke har mit urinkateter mere skal jeg jo som tidligere nævnt gå på wc hver time om dagen og hver anden time om natten. Jeg skal opsamle det hele, så  de stadig har en fornemmelse for hvordan nyren har det. 
Om dagen er det ok - men om natten er det bare hårdt at skulle ud og ind af sengen hele tiden og man får selvsagt næsten ikke sovet. 
Jeg tror det er planen, at jeg også skal det de næste 1 til 2 dage!!

Og så lige en fantastisk nyhed - mit cretanin tal er nu nede på 97 !!!!! Kan ikke huske hvornår det har været det sidst ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)