Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

søndag den 19. maj 2013

CVK og urin kateter væk

Igår eftermiddags blev det besluttet, at jeg skulle have to poser blod i mit CVK da min blodprocent har været alt for lav, og da det desværre ikke så ud til at ændre sig blev de nød til at give blod. 
Er det skørt men det synes jeg faktisk var lidt grænseoverskridende!! Nyren kender jeg jo men blodet ved jeg jo ikke hvor kommer - tænk hvis der var noget i det som ikke var godt for mig?! Men mon ikke det var fra et rigtig sund menneske der bare vil gøre noget godt, som min lillebror der har været bloddoner i mange år!


Nå men efter blodet var løbet ind, fik jeg min sidste 6 timers behandling af det immundæmpende medicin jeg har fået i de sidste mange dage. Og så sluttede vi aftenen af med, at fjerne CVKet!! Det var fantastisk.. Ikke lige tanken om, at de skulle klippe tråden over, som holdt den fast og trække den ud.. Men tanken var værre end det lød! Og sikke en frihed man følte.
Imorges da jeg vågnede skulle jeg igennem alle de rutinemæssige undersøgelser, som vægt, blodtryk, blodsukker, temperatur, blodprøver og medicin og så fik jeg fjernet mit urin kateter!!
Igen tanken er værre end det egentlig er. Det går meget hurtig! Nu skal jeg så tisse hver time idag og hver anden time om natten!! Dette skal jeg, da min urinleder jo er blevet syet på den nye nyrer, og for at sammensygningen ikke skal blive overbelastet, skal jeg sørge for at holde det hele igang!! Så sikke et renderi det bliver!! 
Men igen sikke en frihed det alligevel giver.. Og nu mangler der kun min drænslange der opsamler blodet omkring mit sår!!

Igår aftes var mine forældre forbi og min mor havde lavet hendes gammeldags æblekage... Umm det var bare skønt med noget man kender og elsker!! Kunne dog ikke spise så meget og det var lidt hårdt for maven.. Men pyt det var det værd:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)