Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

tirsdag den 21. maj 2013

Dagen idag

Idag var så første dag efter ferien .. Altså den pinseferie som alle andre har nydt:-/ selv sygehuset holder fri når det er!! 
Alle dem der kan sendes hjem bliver det og alt kører på lavt blus!! 
Men idag tirsdag var det så hverdag igen og så skulle der ske noget!
Først blev standard tingene overstået og morgenmaden, så kom den tyske læge og skannede min nyrer for sidste gang - og alt så fint ud!
Lidt efter fik jeg at vide, at jeg nu skulle ned og skannes for sidste gang af ouh faste læger, så de kunne få registret resultaterne i eget system!! De var heldigvis også enig med tyskeren - alt var  fint!!
Fandt dog ud af, at jeg faktisk har endnu et dræn inde ved min nyrer, som skal fjernes på et tidspunkt via urinlederen med en lille kikkert!! Hvem har puttet alt det skidt ind i mig, som jeg så skal være nervøs for at få fjernet!!
Måske kan den blive fjernet samtidig med, at jeg skal have fjernet min p-slange. P-slangen skal fjernes ved lokal bedøvelse, hvor der skal skæres ind til bughulen hvor der skal skæres en filtdup eller lign fri inden slangen kan tages ud!!
Magter det ikke!!
Hvornår det bliver ved jeg ikke endnu!

Nå men da jeg kom tilbage på stuen var der stuegang og der blev vurderet at jeg manglede jern og jeg skulle have en slags epo igen!
Så en venflon blev lagt og drop blev sat op!!
Lægen insisterede på at ligge det i min hånd - og det lykkedes ham sgu!! Han var også ret stolt - jeg var lettet over at det ikke skulle gøres om igen!
Da det var gjort besluttede de at fjerne mit sår dræn. Puha havde jo fået at vide at det nok kunne mærkes!
Så jeg var klar til at skrige, hvilket vist også var ok bare jeg huskede at trække vejret;-)
3 små hiv og det var ude.. Det kunne mærkes men jeg skreg ikke og igen tanken var værrer end det var.. Hvorfor lærer jeg det ikke snart!!

Jamen så var jeg pludselig fri for slanger og min "efterfølger" dropstativet var pludselig fri fra mig.. Det er svært at forklare, men bare så skønt!
Det blev fejret med et bad og en gåtur alene ... Uden dropstativet;-)

Resten af dagen havde jeg hyggeligt besøg af venner og familie. 
Da mine forældre var på besøg, hev min far pludselig blusen op af bukserne og så var den gennemblødt af et eller andet snask!! Puha der blev vi lige forskrækket, selv min far var vist ikke helt stolt over situationen for jeg fik lov til at ringe efter en sygeplejerske! Efter hun og en læge havde kigget på det og der var blevet snakket med en kirurg via Tlf blev der konkluderet at det ikke var farligt og at det har været lidt væske der havde samlet sig ved såret der var sivet ud!! Han blev lappet sammen igen og skulle holde øje med det!!
Nu håber jeg lige han sætter farten lidt ned og ikke presser sig selv for meget - hans plan er han vil starte på arbejde i næste uge!!

Og så har jeg fået at vide, at hvis alt går efter planen så kan det være jeg kommer hjem på torsdag;-) 
Tør man håbe??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)