Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

mandag den 6. maj 2013

Tanker i forhold til min far (doner)

Når man vælger, at blive donor og har et arbejde, bliver alle dine timer og dage som du bruger på sygehuset refunderet til din arbejdsplads. Doner mister ingen penge og det gør doners arbejdsplads heller ikke. Alt det klarer sekretæren på afdelingen.
Hvis alt går efter planen skal doner være indlagt en uges tid efter operationen, til man er sikker på alt er gået vel og at den nyre som er tilbage har forstået at den nu er "alene på posten":-)
I forhold til længden af doners sygemelding afhænger det jo af, hvordan operationen er gået og hvilket arbejde man har. Hvis man har hårdt fysisk arbejde er sygemeldingen længere. Min far har fået at vide, at han skal regne med ca 3 mdr, måske lidt kortere tid med langsom opstart!
Det jeg synes er sværest ved, at det er fra en levende doner jeg skal have en nyre er, at det er min far som skal lade sig opererer frivilligt. Jeg er nervøs for om, der er noget der ikke går som planlagt! Man håber jo, at hans ene nyre hurtig vænner sig til, at arbejde alene og at han ikke får nogle komplikationer.
Derudover skal nyren jeg får jo bare virke!! Både for, at jeg får det bedre og fordi han jo ikke skal give en nyre til mig som bare går tabt med det samme!! Det er virkelig ikke til at overskue hvis det skulle ske!
Nok har lægerne prøvet at trække det hele så længe, at vi håber at det der angreb mine egne nyrer nu er væk og ikke kommer til at angribe min nye nyrer!
Der er SÅ mange ting der skal gå godt før man kan slappe helt af igen!
Men ligemeget hvordan det går, så er han jo en HELT der prøver på at give mig livet igen - og selvfølgelig lykkes det jo, ik?!:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)