Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

torsdag den 18. april 2013

Mine erfaringer med venflon

Jeg har efterhånden fået lagt venflon i armen et utal af gangen og jeg hader det!!! Lægerne vil rigtig gerne ligge det i min hånd ryg - det er vist det mest almindelige. Det kan tælles på en hånd hvor mange gange det er lykkes for dem at gøre det. Hvis det er lykkes for dem at få den i, har det gjort utroligt ondt på mig og oftest er mine årer klappet sammen efter et stykke tid og så har de ikke kunne bruge den til noget. Bl.a har jeg engang ved en biopsi oplevet, at årene var klappet sammen og de så ikke kunne give mig den morfin, som jeg havde brug for - ikke så fedt!!
Selvom om jeg nævner det for lægerne, mener de alle, at de jo helt sikkert kan ligge den!! Så jeg har efterhånden været prøveklud for mange selvsikre læger, som bagefter må erkende at det kunne de så ikke!!! Engang oplevede jeg en der syntes det var smart at lade de venflon hun havde stukket i mig (og som ikke virkede) sidde i mine arme... Tror jeg havde 3 siddende rundt omkring til hun tilsidst lagde den der hvor jeg sagde det virkede!! Jeg bliver dårlig når det driller og føler jeg er ved at gå i gulvet - har dog aldrig gjort det!!
Igår skulle jeg igen have lagt en - fik en sød læge som hørte på mig. Jeg ved at det plejer at lykkes i armen - der hvor man plejer at få taget blodprøver!! Hun synes min årer lå lidt dybt og ville prøve en ved mit håndled der lå meget tydeligt. Det var ok for mig, kunne godt se det - men den lukkede også i med det samme. Hun undskyldte mange gange og sagde at hun jo skulle have hørt på mig og det skulle skrives i min journal og så skulle jeg være mere hård og holde på det jeg viste virkede!! Det var så rart at blive hørt!! Men det er svært at holde på noget når der står en læge overfor en og siger at de ved bedre!! Jeg er nok lidt autoritets tro... Men nu vil jeg se om jeg kan det næste gang der skal ligges en venflon:-)
I mit sidste indlæg kan i se hvor venflon skal ligge på mig for at virke og nede på håndledet kan man se en vat tot fra der hvor det bl.a ikke virker!!

Billedet er taget et par dage efter - her kan man se det blå mærke jeg får af forsøget med at ligge venflon, der hvor det ikke fungerer. Det har været helt sort og meget ømt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)