Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

søndag den 28. april 2013

Medicin #2

Jeg har én gang lavet et indlæg om min medicin. Nu skal der til at ske ændringer igen. På tirsdag skal jeg starte med, at tage binyrebark hormon igen og så skal jeg starte på min immundæmpende medicin, samt nogle andre ting. Binyrebarkhormon kender jeg jo desværre alt for godt og frygter alt det den gør ved mig. Føler det er det jeg bedst kan forholde min frygt eller nervøsitet til lige nu. Ved jo ikke hvad det andet medicin gør og hvordan jeg konkret får det bagefter, men jeg ved alt det binyrebarken kan gøre.
Det immundæmpende medicin starter også i høje dossier men skal langsomt nedtrappes. Jeg skal så længe jeg har min nye nyrer tage dette - morgen og aften - med ret præcist 12 timers mellemrum. Det er det der skal være med til at hjælpe min krop til ikke at udstøde nyren!
På det ene billede kan i se min nuværende medicin liste (nederste billede). Øverst kan i se min kommende!! Det der er gult er det jeg skal starte på d. 30 april, derudover står der alt det jeg skal fortsætte med og nogle ting der skal gives/ tages lige efter operationen!!

Det er jo meget skræmmende med alt det medicin. Det skal siges, at jeg aldrig har været en der brugte ret meget medicin!! Højst en hovedpine pille..
Jeg spørger hvad de giver mig og hvorfor, og hvis der er noget jeg undre mig over spørger jeg. Medicin listen er god at sætte sig lidt ind i, man kan ikke vide alt, men man kan selv tage lidt ansvar - der kan jo hurtig ske en menneskelig fejl!!

Kan lige tilføje, at det meste medicin får jeg udlevet fra sygehuset. Nogle enkelte ting skal jeg selv købe, som bl.a c og b vitamin og blodtryks medicin mener jeg!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)