Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

fredag den 5. april 2013

"Bivikninger" af dialysen

Ved faktisk ikke om det er bivirkninger i den forstand.... Men nogle dage/ uger efter jeg startede i dialyse fik jeg så ondt i mine finger og knogler bl.a i fødderne. Om morgenen når jeg vågnede var mine finger helt stive og jeg skulle langsomt ligge og varme dem op før jeg kunne bruge dem til at koble mig fra maskinen. Hvis nogle ramte dem gjorde det så ondt. Mine knogler i fødderne gjorde også ondt og hvis jeg slå dem ind i noget .... Av!! Derfor blev jeg sendt til undersøgelser på en ny afdeling, hvor jeg skulle undersøges for GIGT!! Det var næsten ikke til at overskue, men efter nogle røngten undersøgelser og samtaler, kunne det heldigvis afvises. Alt så ok ud, - konklusionen er blevet at min krop nok har haft en masse affaldstoffer ophobet i kroppen, som nu skulle til at renses ud. Det er også langsomt blevet bedre og nu er det slet ikke så slemt mere. Fingerne er ikke længere stive og ømme om morgenen, kan dog stadig mærke lidt ømhed i hænder, fødder og knæ, men igen man vænner sig til meget!

På det sidste er min krop begyndt at klø rigtig meget. Især mine ben og det kan virkelig være irriterende og jeg føler jeg kunne kradse dem til blods når jeg først får igang. Dette har igen noget at gøre med affaldstofferne i kroppen. Normalt sover jeg ligeså snart jeg rammer hovedpuden, men hvis jeg får et af mine kløanfald når jeg skal i seng, er det rigtig svært at falde i søvn, da der hele tiden lige er et sted der skal kløs!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)