Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

fredag den 5. april 2013

Lidt mere kreativt - strikkede håndklæder

Det er ikke kun store tæpper jeg hækler- jeg strikker også små håndklæder til vores køkken. Det fylder ikke så meget og er nemt at tage med sig.
De er lavet i bomulds garn (havblik) fra tante grøn.
Jeg har slået 75 masker op.
Først strikker jeg 7 pinde ret og derefter strikker jeg på 1. pind : 5 ret, 5 vrang, 5 ret, 5 vrang og 5 ret osv og slutter med 5 ret. 2.pind: strikker jeg 5 ret, 5 ret, 5 vrang, 5 ret, 5 vrang osv og slutter med 5 ret
Man skal starte med og slutte med 5 ret hver gang!! Når man har strikket 7 pinde med skiftevis pind 1 og 2 har man en række tern. Start med pind 1 igen osv - fortsæt til du har så mange rækketern du synes du vil have og afslut med 7 pinde retstrik og afslut. Jeg har derefter slået ca 25 masker op og strikket ret på ca 3 pinde og så afsluttet det og derefter syet det fast til at hænge håndklæder op i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)