Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

torsdag den 18. april 2013

Forberedelse til transplantation

Igår var jeg på ouh fra kl 9 til ca 13.30.
Jeg skulle have taget en masse blodprøver og så skulle jeg have en behandling, da jeg har en del antistoffer i kroppen. Min fars og min vævstype eller blodtype ?? passer ikke sammen, så derfor skal min krop gøres klar til at modtage hans nyre. Hvis jeg skulle modtage min nyre fra en afdød - altså fra doner listen ville man ikke kunne nå at gøre mig klar til at modtage nyren og derfor skal man passe 100% med doneren!! Behandlingen igår var en behandling jeg før har prøvet, nemlig mab thera kuren. Først fik jeg nogle piller der skulle sluges, bl.a alm smertestillende og en beroligende. Så fik jeg en stor dosis binyrebarkhormon i min venflon. Det er næsten ikke til at overskue - nu skal jeg igen til at have det dårligt, rundt hoved, ømme led, vægt stigning og måske vand i kroppen osv osv. Nu syntes jeg lige jeg havde det rimeligt og så skal det hele til at blive rigtig hårdt igen.
Bagefter skulle mab thera kuren løbe ind. Inden jeg fik den blev der også sprøjtet noget antihistamin ind, da man kan reagerer allergisk på dette. Hvert kvarter ca bliver ens blodtryk tjekket - det så heldigvis fint ud hele vejen igennem. Da vi efter en halv times tid satte dosisen op begyndte det at klø i min hals og lidt ud i mine ører og jeg fik lidt hovedpine og derudover synes jeg at jeg kan smage medicinen- og det er ikke en god smag!!
For at være på den sikker side fik jeg noget mere antihistamin sprøjtet ind og det hjalp.
Da jeg gik hjem var jeg helt færdig. Følte mig fyldt op af alt det skidt jeg havde fået i min krop - så jeg gik hjem og sov et par timer på sofaen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)