Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

tirsdag den 19. marts 2013

Kampen for barn nummer to

Nu var min barsel slut og da jeg ikke havde fast job skulle jeg til at søge en pædagogstilling.
Mit hoved var fyldt med bekymringer og tanker i forhold til, hvad nu hvis det ikke ville lykkes for mig at blive gravid, at få vores søn opstartet i dagpleje, at vi ikke havde råd til en bil og at jeg skulle søge alt hvad der var af jobs, derudover havde jeg også lige fået konstateret celleforandringer og havde fået lavet en kegleoperation og så bekymrede jeg mig alligevel over hvad det ville komme til at betyde at have en nyresygdom osv osv osv.
Alt dette var der ingen forståelse for hos arbejdsformidlingen, her skulle jeg søge jobs der lå med flere timers afstand og tage de offentlige transportmidler.
Jeg havde løbende gået ved min egen læge og haft nogle små "psykolog timer", for simpelthen at kunne rumme det hele og de ændringer der skete i mit liv. Han endte med at sygemelde mig, for at give mig ro til at komme ovenpå igen. Det var jeg i ca et halvt år, hvor jeg stadig søgte jobs engang imellem, når jeg kunne overskue det. Langsomt fik jeg det bedre og pludselig stod jeg med et job, som pædagog få kilometer fra hvor vi bor.
Jeg blev raskmeldt og jeg startede med at arbejde og langsomt blev der ro i mit hoved og jeg kunne koncentrer mig om min familie, arbejde og planen om barn nummer to.
Desværre skete det bare ikke!! Tilsidst blev jeg henvist til en gynækolog, som gav mig hormon behandlinger, men intet skete og efter flere forsøg og undersøgelser blev jeg henvist til ouh og fertilitetsklinikken. Dette mener jeg foregik i år 2009. Regeringen valgte ved årskiftet 2009/2010 at indføre betaling på fertilitetsbehandlinger. Da vi havde et forsøg tilbage, ville vi gerne nå at have det inden regeringens forslag trådte i kraft. Desværre var vi ikke de eneste der ville det, og derfor kunne vi ikke nå at få en tid!!!
Psykisk gav det et knæk igen, hvorfor lykkes det ikke bare naturligt, hvorfor ville det ikke lykkes nu, hvor vi fik hjælp?? Økonomisk havde vi ikke råd til at betale selv for et forsøg og tiden gik jo, hvad nu hvis den løb fra os??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)