Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

onsdag den 20. marts 2013

1. Indlæggelse

Indlæggelsen kom til at vare 3 uger!! I de 3 uger blev jeg undersøgt for ALT muligt bl.a. besøg på gynækologisk afdeling, få scannet hjerte, scannet nyrer,  røgten af hjerte, en masse blodprøver - for bl.a. HIV osv, i PET scanner, tjekket lømferne osv osv.
I mens blev jeg behandlet med antibiotika, som jeg fik via et venflon i  armen.
Alle prøver viste, at alt var ok, så nu var der kun nyrerne tilbage at tjekke, så der skulle der laves en biopsi igen.
Resultatet var, som vi frygtede, de var begyndt at reagerer igen. Altså de var blevet dårligere!!
Nu skulle jeg så til at behandles - nyrerne var stadig ikke så dårlige, at de ikke virkede, men lægerne ville gerne have stoppet nedbrydningen. Derfor var der to behandlingsmåder. Jeg valgte den der var mindst hård ved kroppen, da ønsket om barn nummer to jo stadig var der.
Behandlingen betød binyrebark hormon i et par gange i drop og derefter i et halvt år som piller med langsomt nedtrapning! Derudover skulle jeg flere gange ind og have en Map thera kur i drop ambulant på sengeafdelingen.
Jeg blev udskrevet op til påskeferien 2010.

Alt dette medicin påvirkede mig rigtig meget. Jeg havde i de uger/måneder jeg havde været syg tabt mig næsten 10 kilo. Nu begyndte jeg at tage det på igen og mere til... Blandt andet var det medicinen der gjorde det og så begyndte jeg at få vand i kroppen. Det var utroligt hårdt og jeg var utrolig træt.
Binyrebarken/prednisolon gjorde, at jeg blev rund i hovedet og nemt fik meget store blå mærker - bl.a. fra alle blodprøverne.
Langsomt startede jeg nedtrapning af medicinen og langsomt fik jeg det også bedre. Kroppen kom til at ligne sig selv og jeg begyndte, at kunne klare nogle små hverdagsting selv, men jeg var stadig træt.
Jeg begyndte også, at besøge mit arbejde igen og der blev lagt planer for min tilbagevenden efter efterårsferien 2010.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)