Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

tirsdag den 4. juni 2013

Tjek på hudafdelingen

Idag skulle jeg først til kontrol på Y amb. Alt så umiddelbart fint ud og jeg skulle aflevere blodprøver og urin prøve til nogle undersøgelser jeg har sagt ja til at være med til. 
Der kom en læge og spurgte om jeg ville være med til endnu en undersøgelse, hvor jeg bla skal tage en vanddrivende pille. I undersøgelsen vil de også gerne tage en biopsi!! Det kunne jeg sige nej til med det samme - biopsier har jeg fået taget rigeligt af og det vil jeg ikke gøre frivilligt! Hun sagde, at sådan var der mange der havde det og det var ok, så nu skal jeg lige have læst papirerne jeg fik med hjem og overveje om jeg vil være med til at tage den ekstra pille. Umiddelbart kan man sige, at det jo bare er en pille og normalt har jeg sagt ja til alt, hvad jeg kunne hjælpe med. Jeg kan bare mærke jeg er ved at være træt af piller og mit håb var jo, at der på sigt skulle blive meget få piller der skulle tages! Så den her kræver lige lidt overvejelser.

Efter nyreafdelingen skulle jeg til mit første tjek på hudafdelingen. Det skal jeg en gang om året, for at opdage pludselige forandringer i huden.
Pga det immundæmpende medicin jeg får er jeg nu særlig udsat for hudkræft!! Endnu en ting at bekymre sig om.
 Så nu skal jeg bruge solfaktor 30-50, ikke bruge for meget tid i solen og dække mig til! Samme regler som man sådan set normalt skal overholde - måske lidt højere faktor i solkrem og så lige med den i baghovedet at det altså er MEGET vigtigt for mig nu!
Umiddelbart så det fint ud, der var dog en knop på ryggen, som der blev taget et billede af og som de om 3 mdr igen skal tage et billede af!! 
Så nu kan jeg så gå og håbe på, at om 3 måneder ser billedet lige sådan ud, som idag og at det ikke har forandret sig!
Bagefter skulle jeg tilbage til afd Y, da de havde lagt en besked til mig om, at de gerne lige ville se mig. 
Urin prøven jeg havde lavet viste, at der var nogle nye bakterier i og derfor ville de gerne have en ny prøve, som de skal dyrke og finde ud af hvad er!

Sådan kan en formiddag hurtig gå på sygehuset - og nu håber jeg at de ikke pludselig ringer efter mig, så familien kan nyde en fridag i morgen;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)