Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

søndag den 9. juni 2013

Sygedagpenge

En uges tid efter jeg kom hjem fra ouh lå der torsdag d. 30 maj et brev i vores postkasse, hvor der stod at nu mente kommunen ikke at de længere der var nogen grund til, at jeg skulle have udbetalt sygedagpenge, så det ville stoppe den 10 juni og hvis jeg havde noget at indvinde skulle jeg klage inden den 3 maj (som var om mandagen)!!!!!
Ja hvad skal jeg sige eller skrive!!!
Jeg var lige kommet hjem efter en kæmpe operation, havde været heldig at komme tidligt hjem, kunne jo i grunden stadig have været indlagt! 
Nu havde jeg knap 3 dage til at forstå en masse paragraffer og skrive en klage - op til en weekend, hvor alt er lukket ned, så man ikke kan få fat i folk til at hjælpe en.
Jeg var i chok, gal, ked af det og dybt frustreret!! Har de ingen situations fornemmelse dem der arbejder derinde???
Har de aldrig selv været alvorligt syge??
Der er bare ikke overskud til sådan noget når man lige er kommet hjem fra sygehuset!!
De arbejder ud fra skemaer og en computer der engang imellem popper mit navn op på skærmen, hvor den fortæller dem, at nu skal de lige ringe til Sanne og høre hvordan det går, om hun er klar til en 8 ugers praktik eller om jeg nu ikke er klar til at søge arbejde igen!!! Alt dette har jeg prøvet!! Min læge har flere gange måtte skrive til dem og forklare min situation og har flere gange måtte fortælle dem, hvad deres planer er og at de ikke kan give en 100% sikker dato på hvornår jeg er klar, da alt afhænger af hvordan tingene går!
I den vurdering de har lavet her til sidst, var den 14 maj skrevet ind som operation dato og min læge havde skrevet, at hvis alt gik som planlagt skulle de regne med at jeg skulle bruge nogle måneder til at komme mig efter operationen!!
De vælger så at stoppe sygedagpengene d 10 juni - en lille måned efter operationens datoen, hvor jeg ikke må løfte over 5 kilo, hoppe eller løbe, hvor jeg stadig går til kontroller 2 gange om ugen og  2 gange blodprøver, hvor jeg stadig ikke har fået opereret dialyseslangen ud eller fjernet kateteret i nyren, hvor jeg stadig skal til kontrol på  hudafdelingen og kæbe kirurgisk afdeling!!!
Jeg er rystet og nu hvor det hele driller med nyrertallene, så skal jeg også bekymre mig om økonomien!
Svigermor som har arbejdet med paragraffer blev sat på sagen og har hjulpet med at skrive en klage og min læge lavede endnu en udtalelse og det hele blev mailet til kommunen så de havde det den 3 juni!! Så nu kan vi ikke gøre andet end at vente og så fokusere på det der burde være det vigtigste lige nu - at blive rask!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)