Vær sød at ligge en kommentar - hvad var det der gjorde i kiggede forbi??

tirsdag den 23. juli 2013

Brød med surdej

Har længe ville prøve at bage brød med surdej, men det var ikke lige det jeg prioterede før, men nu skulle det prøves. Jeg havde fået en surdej af genboen og lånt en bog med så jeg kunne prøve mig frem. Så igår gik jeg igang med at "fodre" dejen, blande dejen sammen, ælte dejen, lade den hæve, folde dejen sammen og ligge den på køl til idag. Idag har den hævet på køkkenbordet og endelig blevet bagt!! Synes måske det var lidt omstændigt og jeg skal have læst noget mere om det hele. Men resultatet er nu blevet godt og halvdelen af det første brød forsvandt meget hurtigt!!




Jeg lavede to brød, der bare var aflange som franskbrød og blev hævet og bagt almindeligt på bageplade. Det sidste lod jeg hæve på et viskestykke i vores træ brødkurv... I mangel på en rigtig hævekurv!! Da det skulle bages lagde jeg det på bagepapir og bagte den på en pizzasten.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det ville være skønt med en kommentar:-)